Just nu

Tjenare! Klockan är 10 och just nu sitter jag i skolan och kollar igenom mitt tal som jag ska hålla i em, som är den muntliga delen inom nationella provet i svenska. Däremot vill mina tankar gärna flyga iväg på annat håll. Jösses vad skoltrött jag är nu alltså!! Räknar bara ner dagarna till studenten, som jag längtar! Skönt att det är en kort skolvecka i alla fall. Måste dock försöka hinna plugga en del under dem lediga dagarna också, när jag nu ska hinna det, haha. På torsdag, lördag och söndag blir det hästar hela dagarna. Då ska jag agera hästskötare åt Annelie och så även fixa mina egna hästar som ska ha mat och mortioneras. På fredag är det ingen tävling, men då jobbar jag 15-21, så fredag får bli avsatt åt skolarbeten, stall och plugg på fm, så får det bli!
 
Nu vill jag bara få svenskan avklarad så att jag kan åka ut min mina älskade hästar. Attis ska få komma ut på en uteritt hade jag tänkt. Tror att Sigge får vila idag. Han har förlorat en del vikt så han får gå i gräshage hela dagarna och så håller jag på att övergå till ett proteinrikare foder. Så för hans del gör det inget om han vilar en extra dag. Snart ska han även få åka bort till betet och då hoppas jag att han lägger på sig igen, min bästa Sigge. Annelie är snäll och hjälper mig att flytta honom till gräshagen om dagarna, då han går i sin vanliga hage på nätterna. Men idag skulle Sigge få gå lös på deras gräsmatta istället, haha. Det gjorde  han ofta förra sommaren, så himla skönt att ha en häst som inte sticker någonstans utan där det finns mat - där finns Sigge! Så nu hoppas jag att han inte har kommit på hyss under vintern och vill ut på upptäcksfärd, utan är lika snäll och duktig som förra året. 
 
Inga ord kan beskriva hur underbar du är <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0