Härlig lördag

Vaknade imorse av ett sms från Annelie som frågade jag ville hänga med in till ridhuset istället för vår annars planerade uteritt. Självklart var jag på, med tanke på att det mest är is överallt nu. Så åkte till stallet direkt och fixade Attis och Fox som skulle med in till Skästa. Idag kändes Attis ännu mer trälig i vänstersidan än vanligt. Vi kollade efteråt om han hade något sår i munnen, men kunde inte se något. 
 
Hur som helst, Attis kändes lite knepig och jag fick inte igenom honom. Han kändes lite seg först, men så helt plötsligt flög han i luften, speciell häst det där. Det stod några hinder framme så tog några språng och jäklar vad han tände till då. Hoppade som högst 110 cm, men fokus låg att komma rätt på hinderna, att få honom mellan hand och skänkel, och även efter hindret. Han tycker ju själv att han är superduktig när han hoppar jättehögt över och kanske lite för kul också, för sen bockar han som bara den. Så att ha kontroll efter hindret fick vi träna en del på. Dem sista sprången gick det riktigt bra faktiskt. Annelie var imponerad över hur bra balans jag har som inte ramlar av när han kör sina race, och kan säga att jag är själv rätt förvånad haha. 
 
Ikväll skulle jag egentligen ha gått på bio, men det fanns inga platser kvar, så istället kom Annelie och hennes man Fredrik hit med lite kinamat. Så tillsammans med min syster Ellika satt jag med dem och tittade på tv, åt gott och hade en allmänt trevlig kväll! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0