2014-01-23

Hästarna mortionerade och fixade på förmiddagen, innan skolan började vid 14. Attis kändes lite seg idag, trodde han skulle vara jättepigg men nej så fel jag hade. Han kanske fick ur sig en del energi på gårdages ridpass och dessutom ha blivit longerad två dagar innan det. Fokus låg idag på att han skulle lyssna på mina hjälper och även lösgjordhet. Eftersom han hade vilat i nästan hela förra veckan så är han rätt stel nu tycker jag. Så fokus på lösglrande övningar och igår kom han loss riktigt bra. Åh vad jag är glad att jag köpte just denna häst! Han må få sina ryck ibland, igår red jag när det höll på att bli mörk och han fick spel varje gång det kom en bil och när jag vände mot stallet (red på ett fält bredvid stallet), men jösses vad han är härlig ändå. Igår hoppade och studsade han lite och sen är det bara att fortsätta arbetet lugnt och stilla. 
 
Sigge fick sig en promnad idag på ca 4 km i raskt tempo. Han fick gå utan täcke på promenaden för att lufta pälsen och så hade vi även tur att solen tittade fram just då. Mysigt med lite ensamtid bara Sigge och jag. 
 
 
För en stund sedan kom hem från skolan där jag hade en föreläsning i kemi och därefter ett seminarium som gick väldigt bra, direkt efter pratade jag med läraren som berättade att jag fick ett A. Nu är det dags att ta tag i en del skolarbeten som jag har halkat efter med när jag var sjuk. Får plugga tills jag somnar. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0