Vårkänslor

Alltså jösses vilket härligt väder det har varit idag! Verkligen vårväder. Jag kom ut till stallet vid kl 10.15 och tog direkt in båda hästarna och spolade benen. Båda hästarna skulle skos idag och det gick bra. Båda skötte sig fint och hovarna såg bra ut, skönt! 
 
Därefter mockade jag och fixade en del innan jag gjorde iordning Attis. Han fick komma ut från paddocken idag och vi begav oss mot travbanan (rundbanan) för att han skulle få sträcka ut sig lite och springa av sig lite energi. Blev lite konditionsträning och även om Attis var superpigg så var han riktigt fin! Kan inte sluta le åt den hästen, även om han hoppar och får spel rätt ofta. 
 
 
Därefter var de Frökens tur, som fick sig ett pass på paddocken och även hon var väldigt fin. Jobbade en hel del utan stigbyglar. Då jag inte hade så mycket tid så fick det bli ett kortare pass men väldigt effektivt utan skrittpaus och kan säga att hästen blev rätt svettig, och fin! Sigges skötare tog hand om honom men jag pussar alltid på honom varje dag och det bara lyser om den hästen av glädje! Kul att min gammelhäst är så pigg och fräsch. 
 
Nu under kvällen har jag fixat lite hemma och försökt få lite skolarbeten gjort. Imorgon åker jag bort i nio dagar så har haft lite att göra inför resan. Mamma, Johanna och Annelie är supergulliga och tar hand om mina fina hästar. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0