Ännu en dag har passerat

Dagarna bara flyger förbi. Denna vecka har jag haft jättemycket i skolan men har nu fått in en del inlämningar, vilket känns jätteskönt, inte mycket kvar nu. Igår var det bal vilket var väldigt trevligt faktiskt! 
 
På hästfronten rullar allting på. Sigge är på bete sedan en vecka tillbaka, där han verkligen lever livet, tillsammans med en annan häst. Alltså den glädjen som strålar om mitt mörka fullblod är obeskrivlig, värmer i hjärtat på en.
 
Jag har provat att rida Attis på ett gag-bett men tycker inte att det var så stor skillnad, ha la mest huvudet på sne uppe i vädret. Fick då byta häst med Annelie, så hon red Attis och jag fick rida hennes enormt fina och välrida fux på närmare 180 i manken. Jösses vilken härlig häst säger jag bara. Efter en stund bytte vi tillbaka och då kändes Attis lite finare i alla fall, men inte helt hundra. Det bästa med att rida tillsammans med Annelie är att man får kommentarer regelbundet, vilket är väldigt nyttigt. 
 
 
Nu taggar jag inför hopptävlingarna nästa vecka! Imorgon ska jag sätta upp småhinder och göra en liten bana bara för att känna på att jag verkligen har kontroll med hackamoret när jag hoppar, då planen är att jag även ska tävla med det. Skulle han bli helt galen på tisdag, när första tävlingen är, och jag inte får någon kontroll så kommer jag ändra om planerna till torsdag men jag håller verkligen tummarna för att det går bra nu. På fredag ska eventuellt, förhoppningsvis, veterinären titta på tänderna igen. Vore skönt om det kunde lösa sig med dem nu så att jag kan rida som vanligt. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0