Finaste hästen!

Attis gick strålande idag!!! Alltså åh vad jag älskar den hästen! Ville aldrig hoppa av. Fick honom verkligen att jobba och han kändes så fin. Annelie kom ut när jag red och kollade läget lite. Hon fick även hoppa upp och rida några varv och känna hur Attis var med hackamoret och hon höll med mig om att det var stor skillnad och att han kändes mycket bättre med det. Skönt att höra. Hon tyckte att jag skulle prova att hoppa lite för att se hur han var då. Och det gick riktigt bra faktiskt. Fick göra samma övning som sist fast den här gången gick det betydligt bättre, volterna satt som en smäck. Hoppade sedan en studs med tre hinder och sedan två galoppsprång till en oxer, som sista gången låg på 135 cm och hästen bara flyger över som ingenting. Det är som Annelie säger också - jag rider bättre när det blir högre. För automatiskt lägger jag på mer ben och det behöver han så väl. Kan inte vara annat än nöjd med dagens ridpass och nu är jag suuupertaggad inför tävlingarna nästa vecka där planen ser ut så här: 
 
Tisdag: 
Skästa, kvällshoppning
100 cm bed. A (som en clear round)
 
Torsdag:
Surahammar, kvällshoppning
100 cm A:0+A:0
110 cm A:0+A:0
 
Då jag aldrig har tävlat Attis så här nära varandra förut så ska det bli spännande att se hur han är, om han är trött till 110 cm på torsdagen eller inte. Kul ska det bli i alla fall!
 
 
Nu ska jag sticka iväg och jobba i två timmar. Hörs sen! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0