Nya tävingstag ikväll

Ikväll är det tävling igen! Denna gång åker vi till Surahammar och hoppar 100 cm och 110 cm, första utomhustävlingen. 
 
I tisdags då, ja vad ska jag säga om den tävlingen egentligen...? På framridningen och framhoppningen var han sjuukt fin, det kändes så otroligt bra. Eftersom han var så himla fin så behöll jag hackamoret på. Dock var han suuperpigg hela tiden men det kändes ändå så himla bra. Tills vi kom in på banan och fick startsignal. Vet inte vad som hände riktigt för jag höll knappt minsta lilla i tyglarna då jag var jätterädd att jag skulle hålla för hårt i honom med hacket. Men ändå så blev det nog llite för skarpt på honom då han liksom bara veck huvudet uppåt och gick knappt framåt alls. Vi tog oss runt banan felfritt men känslan var definitivt inte bra, varje hinder var typ katastrof. Eftersom det bara var en bed. A (typ clear round) så fick vi rosett eftersom vi var felfria. 
 
 
 
Så nu har jag försökt ladda om batterierna och pratat med Annelie om hur vi ska lägga upp kvällens tävling. Vi kom fram till att jag ska rida med mitt vanliga bett som jag har hoppat med tidigare. Dock så är det utomhus ikväll och när jag tränade utomhus på Skästa förut blev han extremt stark, så får väl se hur det går. Sedan blir han ju betydligt svårare att svänga också med bett i munnen eftersom han liksom biter sig fast då och man knappt kan ta i vänster tygel då. Men vi får se hur det går, jag är i alla fall sjukt taggad!!!
 
På måndag ska vi även åka in till kliniken med Attis och så ska min veteriär och en till veterinär kolla på hans tänder tillsammans och förhoppningsvis får vi någon ordning på det. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0