Regnig men bra söndag

Musiken spelar från datorn och det är svårt att hålla alla andra tankar borta och försöka plugga det sista. Bara två muntliga prov och en presentation om gymnasiearbetet kvar, håll ut!! Jösses vad jag längtar till att ta studenten nu. 
 
Idag byggde jag en liten bana på 3-4 hinder på ca 60 cm. Hoppade inte speciellt många språng och red inte så hårt utan tanken med passet var bara att testa hackamoret lite mer hur han är att hoppa på det. Han kändes lite seg idag, eller jag red kanske inte tillräckligt haha. Hur som helst så kändes det bra och tanken är nu att tävla med hackamoret på tisdag. Tar även med det bett som jag ridit med tidigare, ifall det inte skulle fungera så bra med hacket. För övrigt så är jag inte det minsta nervös inför tävlingarna på tisdag och torsdag, börjar fundera på om det är något fel på mig som alltid är supernervös minst en vecka innan....
 
Minnen förevigt <3
 
Efter att Attis var klar åt jag lite lunch i stallet och tog sedan in Annelies häst Findus. Lät honom stå och torka en stund då han var dygnsur efter regnskuren som hade kommit precis innan. Sedan fixade jag honom och red honom i paddocken samtidigt som Annelie red en av sina andra. Jösses vad pigg han var idag! Men annars gick det bra, blev väldigt mycket galopp då han är så sjukt vältränad så efter ett pass med nästan bara galopp är hästen inte det minsta berörd. Bara massa muskler där kan jag säga! 
 
På vägen hem åkte jag som vanligt förbi betet där Sigge är och gav honom och den andra hästen lite kraftfoder som dem behöver. Sigge var väldigt smal förut och därför beslutade jag att släppa honom på bete så fort som möjligt så han får fri tillgång på gräs, då han inte tar upp höet ordentligt. Men åh så fint han har tagit sig, redan. Man ser faktiskt skillnad på honom och ni anar inte hur glad jag blir av det. Han fullständigt lever livet där borta. Kommer när man ropar, då i full galopp med spetsade öron och så kör han några bocksprång på vägen också. Haha det fullständigt lyser av lycka om honom, älskade hästen! 
 
Två bilder från när Sigge var på bete förra året. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0