Tävlingsdags!

Efter en lång dag i stallet igår där jag putsade alla saker och hade ett grymt pass med Attis, är jag sjukt taggad för tävling ikväll! Jag har inte varit speciellt nervös inför tävling, till igår eftermiddag. För att inte tala om idag, jösses vad nervös jag är! Hade tänkt att ägna förmiddagen åt att plugga, men kan inte koncentreara mig för fem öre... Nej, kanske ska ta och äta lite lunch, göra iordning lite mackor, byta om och sticka till stallet istället. Trots många timmar där igår har jag fortfarande en del att göra idag:
 
- Putsa stövlarna
- Fixa nummerlappen och sätta fast det på tränset
- Fixa ett extraträns med mitt vanliga bett som jag kan byta till ifall att hackamoret inte fungerar
- Göra rent benskydden
- Packa alla saker
- Bada hela Attis + att han ska torka
- Borsta Attis efter att han har torkat
- Eventuellt klippa manen (inte katastrof men finns det tid så kommer jag göra det)
- Vill även hinna mocka och fixa all mat innan så att det är klart när jag kommer hem ikväll, eftersom tävligen börjar kl 17. 
 
 
Annelie skulle åka bort till betet och kolla Sigge och den andra hästen, samt ge dem mat. Skönt att kunna dela på det och hjälpas åt. Kanske att jag åker förbi efter tävlingen och pussar lite på min gamla häst ändå, bara för att jag saknar honom sjukt mycket om jag inte får se honom en dag. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0