Torsdagens tävlingsresultat

100 cm:
Framridningen kändes han superfin verkligen, pigg och framåt men gjorde ingenting utan kunde liksom göra halt från galoppen när som helst. Framhoppningen kändes också väldigt bra så gick in med en fin känsla på banan. I grunden fortsatte hästen att vara lika fin och jag är nöjd över min ridning. Felfri i grunden och gick då till omhoppning där hästen var finare än någonsin. Efter sista hindret i grunden lade jag på lite ben för att kunna gå på ett galoppsprång mindre till första i omhoppningen och Attis bara for iväg och sedan körde vi gärnet resten av banan! Tog snäva svängar och gick upp i en klar ledning!! Direkt efter mig vad Annelie och Fröken som gick in på en andraplats med nästan två sekunder efter mig. Vi höll dem placeringarna tills sista startande, som kom och red på 23.60 sekunder och jag hade 24 sekunder blankt. Lite surt faktiskt men är ändå sjuukt nöjd över rundan och med min otroligt fina häst!!! Den andraplatsen kan jag absolut inte vara missnöjd över! 
 
110 cm:
När jag red fram var Attis hur pigg som helst. Bockade en del under framridningen och för att inte tala om framhoppningen när han flög i luften konstant och höll på att riva staketet till och med... Det verkade bara snurra i huvudet på honom och han höll med på att slå knut på sig själv. Väl inne på banan var han fortfarande lika taggad och mellan hinderna var det fullt ös redan i grunden. Kom stort på både femman och sexan och sen hann jag inte få ihop hans enooorma galopp till nummer sju, som var en kombination, och även sista i grunden, så rev 7a (första in i kombinationen). Lite surt då jag var taggad för att rida omhoppningen också. Men ovsett vad så är jag jättenöjd med hästen, trots att han var så himla övertaggad. Jämförde med min första 110 i Hallstahammar och då är jag betyldigt mer nöjd med den här rundan, trots 4 fel och förra gången var vi placerade till och med. 
 
Från 110 cm i Hallsta
 
Det här var vår fjärde tävling tillsammans och i 90 cm har vi nollat varenda gång (och alltså fått rosett). 100 cm har vi varit första, andra och femte placerade (dvs placerade 3 av 4 gånger) och i 110 har vi varit placerad 1 av 2 gånger (åttonde plats). Kan inte förklara hur nöjd jag är över min älskade häst!!!
 
Filmer kommer så fort jag har fått dem!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0