Dressyr och ohanterlig häst

Imorgon är det dressyr planerat. Hoppas bara på bra väder! Är riktigt sugen på att rida dressyr, fast det vore ännu roligare att hoppa :P Sigge behöver få av sig all sin överskottsenergi, så kanske blir lite bommar imorgon också, så han får jobba lite mer ;)

Förresten! har ni några bra övningar som man kan göra när hästen bara bockar så fort man ska fatta galopp och lyssnar inte alls när man rider. Får liksom ingen kontakt med honom :s Han har varit så här varje vår jag har haft honom (det är väl bara vårkänslor), men det är så drygt och det känns som om jag måste arbeta mer med det så jag vet hur jag ska hantera det. Än så länge har jag inte hittat nåt sätt som fungerat riktigt bra...

 
bilderna är från våran första pay and jump, där vi hoppade 60 cm :P Det var första våren vi hade honom, 2009.




Kommentarer
Postat av: Evelina

Rid på mycket volter, 8 osv. Och drivdrivdriv! Se till att han hela tiden har annat att tänka på än att bocka, bus häst!

Du är ju så duktig, så det fixar du :D<3

2011-04-06 @ 21:00:33
URL: http://stallmupparna.blogg.se/
Postat av: Nadja

och nej, namnet är absoooluut inte härmat av dressyrmupparna, fullblodsmupparna, kom på nått nytt -.-'

2011-04-09 @ 10:15:04
URL: http://ponnidressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0