Kornmoppe!



Idag red jag tillsammans med Ida! Vi tänkte rida runt Grävlinge för där finns det många fina grusvägar så vi kunde galoppera lite. Små duggade lite men hyfsat varmt i luften, så himla skönt att det blir varmare!
Enter var lugn och sansad idag, som han brukar.

MEN Sigge.. Har inte varit ute och galopperat med Ida på länge och Sigge har börjat bocka när han varit ute med andra hästar förutom Enter och idag var det första gången jag såg hur mycket han bockade. Vi tänkte testa galoppera en sista gång och hästarna gick väldigt nära varandra (det gör dom hela tiden) då börjar Sigge bocka och hans rumpa va vid min axel... fick lite smått panik för man vill ju inte få en känga av Sigge när man galopperar.. Blev iallafall inte träffad och vi saktade av och red hem.

Blir förundrad av Enter, han har ju tävlat galopp, men när man är ute och galopperar så är han jätte enkel att reglera farten i galoppen. Det är i traven när man har galopperat som han sticker, tar bettet och trampar på, länger stegen och verkligen svävar fram. Dock kan man fort ta tillbaka honom men så fort han ser en möjlighet
att öka så gör han det, men han rullar liksom aldrig in i galopp. Han är lite konstig min häst!

Vi fastställde även att Enter icke är en havremoppe, han är en kornmoppe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0