Piggelin!

Blev en relativ lugn joggning för hästarna på stubbåkern. Fyra varv i runt hela åkern i både trav och galopp.

Enter som gått utan havre hela vecka och sovit ute på nätterna va ganska monsterlik. I skritten och traven ångade han bara på utan att bry sig så mycket av vad jag gjorde. Galoppen är han enklast att justera hastigheten, men även då låg han flera meter framför Sigge, dock ville Ida att Sigge inte skulle springa så snabbt.

Skulle galoppera ifatt Ida på ett ställe så la bara fram handen på halsen och Enter som skjuten ur en kanon flög ifatt Sigge snabbt. Sen skulle jag visa Ida hur jag gjorde så la fram handen igen och han tvekade inte utan drog iväg utan någon skänkel. Sen krävdes det bara att ta i honom lite lätt så saktade han ner, vilket kändes bra!

Det va nästan som om någon i stallet hade smygmatat Enter med 2 kilo havre igår för jag förstår inte vart han har fått den energin han hade ifrån.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0