Soon

Mamma hängde med till stallet och började fixa med Enters man, hon ska fixa det sista om ett tag för hon ville inte vara i stallet så länge för hon hade hundarna med sig och det verkar som Flisa kommer få valpen när som helst, hennes temp stiger och sänks. Så nu hoppas jag att valpen kommer snart!

Red både Enter och Nathelle som jag skrev igår och båda kändes riktigt bra.

Nathelle: Underbart att få jobba av mig själv i dressyren med Nathelle.

Jobbade med längningar i trav och galopp och såklart samlingar där också. Även mycket skänkelvikningar, slutor och öppnor i trav och galopp. Blev verkligen förvånad den första gången jag längde henne i traven, hon riktigt sköt iväg, hängde inte direkt med.. hehe.. Men när jag samlade henne är hon som att dra i en handbroms nästan, från flygande trav till samlad på någon sekund. Likadant i galoppen, så gjorde några ökningar i galopp över diagonalen samlade henne några steg innan och bytte galopp. Klockrent skolad häst där alltså!
Red kanske i 40 minuter och skrittade sedan ut en kortis för att skritta av.

Enter: Fick en lugn skrittrunda tillsammans med Sigge och Ida, först i skogen och sen på lite asfalt. Han va riktigt lugn och rullade bara på. Red barbacka och bara chillade med massa snack med Ida.

Inte så mycket att tillägga, ni ska få en bild snart på Enters man, glömde ta ett kort på den idag! :)


Arabian boy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0