Suck..

Hästar är riktigt komplicerade ibland.. Släppte ihop Enter, Sigge och Fröken idag. Förutom att Fröken vaktade lite på Enter så hände ingenting ibörjan, så både Ida och Johanna åkte hem.

Sen när jag hade fixat det jag skulle och tog in Enter så han fick äta och bli lite ompysslade började Sigge jaga Fröken. Han va riktigt elak enligt mig. Först jagade han runt Fröken i hela hagen och det är en ganska stor hage, sen tryckte han upp henne i ett hörn och lät henne inte gå iväg. Sen om väl Fröken kom undan så stack han efter henne och högg henne och gjorde samma sak igen.

Och självklart skulle ju Enter gå in och skydda Fröken lite tyckte han. Så Sigge fick några rejäla bett från Enter också, men det hindrade inte Sigge. Han höll på i kanske 45 minuter innan jag tog ut honom ur hagen. Flera gånger va både Sigge och Fröken påväg att gå omkull när dom sprang för det va så lerigt, deras bromsspår va ungefär minst 3,5 meter långa.

Usch, nu verkar ju Sigge som värsta monsterhästen, men jag har aldrig sett honom sådär.. Sen när han fick gå ut till killarna igen så va han som vanligt igen.

Aja, nu får vi se hur det blir med hagarna.. Det enda jag vet är jag inte vill ha Enter med bara Fröken..

Blev aldrig några bilder för det va inget jag prioriterade i stunden..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0