Vissa dagar..

Vissa dagar ska man bara inte rida dressyr.. Lånade min mosters dressyrsadel och tänkte tammefan nu ska vi jobba! Men herregud nej tänkte Enter tillbaka. I traven va han helt tittig i ett hörn, vissa gånger struntade han i det totalt och sen kunde han bli hur "skraj" som helst.. Jag blev frustrerad och därefter arg.. ingen bra kombination när man rider..

I galoppen struntade han helt i hörnet och där gick han faktiskt bra, men även där va jag frustrerad över traven. Men när jag skulle trava av honom efter galoppen gick han hur bra som helst.. Känns hemskt att ett humör ska stoppa glädjen i ridningen..

Kände att jag fick en grymt mycket bättre sits i dressyrsadeln, vilket gillades, tänke även mycket på mina armar i den korta traven och min blick utöver hela passet. Visst gjorde jag mycket som jag ångrade när jag blev irriterad på honom, men inget jag kan göra om nu efter. Tänkte köra imorgon igen och se om han är bättre då, håller tummarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0