Bilister!

Idag red jag och Ida barbacka ned till Hagbyholm.
En skritt och trav runda blev det idag. Påväg ner
blev Enter rädd för två småbarn med en pulka!
Jobbigt tyckte han det va, så jag frågade barnen
om dom kunde säga något till honom, för då brukar
han fatta att det inte är farligt, vad säger barnen då?
Jag vet inte! :o *suck*
Så då sa jag till dom att säga "Hej hästen!" dom sa
det och det gick ju hur bra som helst, Enter bara
knallade förbi.
Men sen när vi var påväg hem, när vi skulle över vid
övergångsstället så stannade ingen av bilarna, och det
är ett riktigt övergångsställe där, så dom måste ju
stanna för oss, men gör dom det? Nä..
Så det slutade med att vi båda satt av, och då, då
stannade dom ju direkt, efter att vi stått där i typ
5 minuter redan....
Ibland funderar man hur vissa personer bara kan
bränna förbi när man rider vid en häst, visst vi vet
att det är vi som får skylla oss själva om nått skulle
hända, men kan inte bilisterna visa lite hänsyn?
Det är ju faktiskt flyktdjur som vi rider!

                        


Kommentarer
Postat av: Petra

Dom behöver inte stanna :O det är 70 väg då behöver dom inte det ^^

2011-02-21 @ 21:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0