Boaorm

Idag blev det en kort dag i skolan, började klockan
9.oo, gjorde svenska delprov C av de nationella
proven, gick hem klockan 1o.3o. Chillade hemma
tills mamma hade rast så hon kunde skjussa ut mej
till stallet. Mockade innan Zandra kom, hängde runt med
henne innan vi tog in Enter och Pandis... Och, kan säga
att Enter har blivit vääldigt dryg nu när han bara går med
Helmer, han vill vara med Helmer hela tiden. Han brydde
sej inte om att Pandis va inne, nejnej, han skulle bara ut
till Helmer... han betedde sej som om han va själv,
kunde stå 5 meter framför honom och han stod och
travade på stället i gången. Han var lite som en boaorm,
när man väl var vid hans hals så slängde han huvudet
över min axel och nästan höll fast mej med huvudet
och halsen, riktig seperationsångesthästjaghar!
Så efter ungefär en timme tog jag in Helmer och ställde
honom i en box, och va hände? Jo, Enter hade ju
aldrig varit stressad?, nejnej..

Iallafall, blev ingen ridning eftersom det var snöstorm ute,
kände att varken jag eller Enter skulle vara så glada om
vi väl red iväg.

Hängde lite med Ida och Zandra, går vilt till när vi är
själva i stallet kan man ju iallafall säga :D

                                

Kommentarer
Postat av: Anonym

2011-02-11 @ 14:34:01
URL: http://we
Postat av: petra

Dom är ju kääära fattar du väl :D

2011-02-11 @ 14:35:36
URL: http://westh0lm.blogspot.com
Postat av: Zandra

HAHAHAH

Ah, hej, asså, jag har nytt halsband, lite tungt dock menneeeh, min häst har lite separationsångest :)



HAHAHAAHHA tack för dagen:*<3

2011-02-12 @ 21:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0