Sigge + Kor = katastrof

I skolan redovisade jag ett steg i svenskan, inte mycket kvar nu! :) Sen hände inte så mycket, jobbade med SO och tog det lite lugnt.
Sen stack jag till stallet med Ebba, vi red ut en sväng barbacka. Red till ett ställe där det finns kor och det är något som Sigge verkligen inte gillar. När han blir rädd så spänner han sig i hela kroppen, blåser upp sig, stannar och vägrar sedan gå. Det är många gånger som jag har fått hoppa av för att komma förbi, det är inte så roligt. Men idag ville jag ju inte hoppa av, eftersom jag red barbacka :P Så kämpade jättemycket för att få förbi honom. När vi väl kom förbi så var det såklart några bar ute och lekte med en pulka, vilket både Sigge och Enter tyckte var jätteläskligt! Tog en stund inna  vi kom förbi dom också :P Men sen gick det bra. Travade lite och jag kände verkligen att jag måste träna mer på min balans och min sits.

Efter ridturen fixade jag allt och sedan åkte jag hem. Sedan jag kom hem har jag suttit och pluggat, har prov på onsdag och kan typ ingenting :P Men nu orkar jag inte plugga mer, så ska nog ta och gå och lägga mig snart, ska upp tidigare än vanligt imorgon.

Godnatt! :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0