Stallet :)

Idag gick jag ut med Enter i en av våra tomma hagar och
släppte honom lös, efter det tränade vi lite på att han ska
följa mej och stanna när jag stannar. Gick superbra.
Tycker det är jätteviktigt att ha en häst som respekterar
en själv och inte bara plogar ner en. Hästen ska stanna
när människan stannar, man ska inte behöva stå
och rycka i grimman!
Sen skulle jag busa lite med honom så jag började
springa, i lite halvdjupsnö.. inte lätt att försöka springa
ifrån en häst!
När en kom ut och skulle rida tog jag upp honom på lina
i grimman, sen tränade jag lite på att han skulle lyssna på
rösten i traven och galoppen. Gick även det galant!
Enter tyckte det va roligt att få galoppa lite för han började
kasta och "rulla" med huvudet som han alltid gör när han
har roligt. 
 

Riktigt suddig mobilbild från idag :)

                                  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0