älskade häst<3

Bara positiva känslor efter dagens stund i stallet :)
Red lite i en av hagarna, krävde inte så jätte mycket
av honom, utan bara att han skulle lyssna och inte bara
springa på. Gick kanoners måste jag säga!
Eftersom underlaget är i värsta laget så hade jag bara 4
volter att rida på, under nästan hela ridpasset så red inte länge
för ville inte att han skulle gå på volt så jättelänge.

Enter visade även sitt underbara humör när jag krävde att han
skulle göra en samlad galoppfattning i höger galopp.
Först försökte han springa in i galoppen, så då avbröt jag det
och travade ett extra varv på volten. Kände hur han gick och
surade hela varvet, och precis när jag lägger på skänkeln så
flyger rumpan upp! Fan va jag skrattade :D



När jag hade skrittat av så gick jag lite med honom i hagen,
han gick lös efter mej på åttor, men även gick vi i en trea, blir
så glad när han följer mej och stannar när jag stannar, ökar när
jag ökar osv.
Imorgon hade jag tänkt jobba med honom på marken, lite som
jag avslutade ridpasset idag!

                                           


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0