Ebba&Enter

Jag heter då Ebba Gustafson, jag bor i Västerås och är snart 16 år.
Jag har ridit sen jag var ungefär 5 år. När jag var 8 år började jag rida
på Hamre Ridskola i Västerås och December 2007 fick jag Enter.

Lilla Enter ox, eller Enter som är hans vardagsnamn är ett Arabiskt Fullblod
som är född .99, Enter är en föredetta galoppör, men han blev pensionerad
som 6 åring efter en lång tids sjukdom och skador, då blev han även
triangelmärkt.


Som ni ser på bilden är Enter flugskimmel

Enter kommer ifrån Lijlebackens Araber och är efter några väldigt
snygga och kända hingstar. Han är e: Om El Tanam & u: Efta Royal
Hans morfar är en av de största hingstarna i Polen.



e: Om El Tanam ee: Sanadik El Shaklan eee: El Shaklan ue: Europejczyk

Eftersom Enter är triangelmärkt kan jag inte tävla, men till vardags rider
jag mest dressyr för jag känner att den grenen är hans starka sida.
Hoppningen däremot är väll inte våran styrka tillsammans men Enter har
blivit hoppad några gånger av en tjej i stallet och då har det gått super.
Enter har väldigt stora problem att vara själv när man rider ut eller hanterar
i stallet, han blir väldigt stissig och vill bara till någon annan häst.
Under dessa 3 år som jag har haft honom har han fått ett betydligt lugnare
temperament än vad han hade när jag fick honom, han är mindre som en
galopphäst nu.

Ja, jag vet inte direkt vad jag ska säga mer...


                                                       

Kommentarer
Postat av: sara :D

sv: haha jag vet :O

2011-01-30 @ 10:09:24
URL: http://youknowsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0