Barbackish!

Haha, ibland har man väldigt tur när man rider!

Red barbacka i hagen på framsidan av stallet idag, körde lite basic, böjde och gjorde skänkelvikningar. Runt hagen är det ett trästaket och på ena kortsidan av hagen hänger det en vattenslang på själva trästolparna. Så då skulle jag trava vid den kortsidan.. och kom lite för nära staketet så jag fastnade i slangen med foten och såklart drog jag ju ner den så den följde med oss en bit.. och det va ju inte direkt uppskattat av min häst.

Så han snurrade runt och satte av i galopp, med mej halv vägs ner mot marken.. Till slut lyckas jag på sätt komma upp igen men då snurrar han åt andra hållet så jag hamnar på samma sätt fast på andra sidan... suck.. Men jag kom iallafall upp och min häst stannade när jag tog i honom framsteg.

Tycker att under det här året har han blivit så mycket mera lydigare i ridningen. Räcker att jag tar en gång när han flyger iväg i rädsla så stannar han! Min lilla plutt börjar mogna!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0