Dagens dressyrträning

Dagens dressyrträning för Camilla gick hur bra som helst! Sigge gick helt suveränt och rätt nöjd över min egen ridning och sits ockå.


Vi jobbade mycket med galoppen, avbrott och att samla ihop honom. Detta var andra gången som vi jobbade med att få ihop honom sedan jag började träna för Camilla efter Sigges långa vila p.g.a ryggen. Och med det i tanken gick det över förväntat! I början var han som vanligt seg och bakkärran var inte alls med. Men det tog inte lång stund innan han nästan gick av sig själv :)


Jag jobbade som tusan och fick massor av beröm om hur fin Sigge har blivit sedan den första träningen. Självklart är det något man tar med sig och plockar fram under de gråa dagarna. Jag har under den senaste tiden haft väldigt svårt med att hålla en stadig hand och använda mig till största del av skänlarna. Men idag kände jag verkligen att det satt som det skulle, även Camilla sa det. Med andra ord var denna träning bara possitiv, både för mig och Sigge :)



Tvärr är inte bilderna från idag. Som sagt så måste jag dra med något ut snart och skaffa lite nya bilder, eller vad tycker ni? ;)

Jag har Världens Bästa häst! Fast alla tycker väl att sin egen häst är det...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0