Ebba=Jockey?

Idag red jag och Ida ut för att klättra lite, påväg till klätterbacken tog vi tillfället i akt och värmde upp hästarna. Eller värmde och värmde.. Vi busade mest! Haha, började med traven, hade först joggat hästarna en stund sen ställde vi oss upp, la händerna framme vi öronen -iallafall jag(a)- och då rullade hästarna bara på i traven. Enter flög fram i en riktig trav.. Hmm.. han kanske har lite travare i sig?

Andra gången rullade båda över i galopp, det va ju inte någon race galopp direkt utan båda hästarna hade ju helt fria tyglar men höll sig i ett ganska lugnt tempo. Sen körde vi en gång till, då mot en väg.. hehe.. och så kom det ju bilar.. som glodde på oss.. Skämmigt speciellt för jag gjorde en segergest för jag och Enter "vann"! Haha, lite kul måste man väll få ha?

Klättrade lite, och då öppnade sig ju himlen, bara vräckte ner och vi båda jämrade oss.. Klättrade några gånger innan vi begav oss hem. Kan ju inte direkt säga att jag fick ut så mycket av ridturen, men ibland behövs de här turerna också! Hästar är hästar och de vill ha kul!!

Imorgon blir det seriöst iallafall för då blir det dressyrträning för Camilla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0