Gårdagens träning!

Camilla lektion igår, gick helt fantastiskt. Enter var lyhörd, tålmodig och super engagerad. Började med att arbeta i skritten, ökning och förhållning av skritten, tränade även att han skulle gå i en supersamlad skritt men att han endå skulle skritta, alltså att bakbenen även dom skulle vara engagerade.

Traven gick även den bra, ökning och förhållning även i den, super! Han lyssnade direkt på mina förhållningar och hans ökningar var galanta dem med. Tidigare lektioner har han varit tvungen att protestera vid varje förhållning men igår fann han sig i att jag bad honom minska.

Galoppen går knappt att beskriva, stor, luftig galopp med driv men endå kort och samlad. Hela kroppen var engagerad i galoppen. Vänstergaloppen var bra men höger galoppen var bättre, i vänstergaloppen fick jag arbeta ganska mycket för att gå honom till den samlade galoppen första gången, högergaloppen behövde jag knappt göra någonting, där gjorde han mycket gratis om vi säger så. Men sen när vi skulle galoppera igen bjöd han mer av sig själv i vänstergaloppen.

Körde även lite skänkelvikningar och de satt även dem. Visst, de var lite ojämna, vissa delar gick han bra, och sen när det blev jobbigt ville han bara räta ut sig. Men, när han väl gick bra klev han över rejält, vilket kändes grymt.

Ridkänslan utöver hela lektionen var grym! Sen var väll inte min sits den absolut bästa, men det vet jag om! Min är alltid riktad neråt.. Och igår tänkte jag verkligen på det under lektionen och det slog mig flera gånger hur mycket jag glodde på Enters ganasch.. ska bli mer träning på det, men under Camillas träningar arbetar vi mest hästen och inte mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0