Glad ryttare!

Dressyrträningen idag för Camilla gick mycket bättre än jag trodde! Sigge började arbeta på en gång när jag kortade tyglarna, vilket han inte brukar, så vi fick en bra start!

Vi jobbade en del med galoppen, fick rida på en stor volt och i den volten skulle jag göra en mindre volt. Till en början gick det sådär, jag höll inte ihop honom ordentligt och drev inte tillräckligt så han bröt av ganska måga gånger. Men sen gick det mycket bättre! Vi gjorde även en liknande övning i traven.

Annars så jobbade vi väldigt mycket med avbrott och igångsättningar, mest mellan galopp oh skritt. I ena varvet kom han igång ganska fort, men i det andra varvet hade han svårare. Så det ska jag jobba mycket med :)

Är riktigt nöjd över ridpasset och det är så roligt att höra att någon annan också ser skillnad på Sigge för varje träning :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0