Kanoners!

Träningen idag kändes rent ut sagt SKITBRA! Vi arbetade mycket med övergångar från galopp till trav, då att han inte ska springa iväg efter övergången utan att han skulle fortsätta jobba i traven också. Gick jättebra tyckte jag, visst han tryckte upp huvudet direkt efter övergången, men nästan direkt gick han ner och fortsatte jobba!

I traven arbetade vi mest på att öka och minska volten i ett stadigt tempo, där va han jättefin och mjuk, samma arbete i galoppen med volten. Första gången jag ökade volten vart han nog lite förvånad, han va nog inte riktigt med på vad jag ville, men resterande gånger gick även det bra!

Ja, idag tänkte jag inte sitta och skriva värsta långa om hur det gick, för ni kommer lite senare få en film från träningen där ni själva får bedöma! :)

Det sista jag skriver är återigen, det gick SKITBRA! haha :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0