Måste bara skriva av mig..

Nu har ju hästarna gått ute på bete ett tag och nu börjar min sommarnojja komma.. Har haft Enter i över tre år nu, och varje sommar har han fått en foderstrupsförstoppning genom att han har fått komma in och ätit hö medans jag har gjort iordning honom. Jag tror att det beror på att det blir så torrt för honom när han är van att äta gräs 24/7.. men det är bara mina teorier.

För jag vill stöd fodra med lite hö när jag gör iordning och så, vi har inte direkt värsta kraftigaste betet iår, så jag känner att varför inte liksom. Men nu idag när jag gav honom lite hö kom nojjan.. Tänkte hela tiden "Svälj, svälj". Det värsta som skulle kunna hända är ju att han får en riktigt kraftig foderstrupsförstoppning så man inte änns kan göra något åt det.. Vill ju inte förlora min älskling..

Det går inte att förklara vad som händer med Enter när han får foderstrupsförstoppningen, det är något man måste se... Hela hans ansikte förvrängs och halsen blir typ 2 dm lång.. En obehaglig syn när det är någon man älskar..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0