Pigg häst!

Red idag tillsammans med min kusin! Alltid lika kul att sitta och snacka kul med min kusin. Vi började med att ta en liten skrittrunda ute i skogen för att skritta fram, sen red vi i en av våra hagar. Enter var rätt okej, väldigt pigg men det kan bero på att han har sovit inne i två nätter och går på havre. Han lyssnade på vad jag ville, tog förhållningarna i traven men han småökade nästan varje gång efter varje förhållning. Blev väldigt irriterad och frustrerad på honom efter ett tag.

I galoppen bjöd han mycket av sig själv, med andra ord så gjorde han mycket gratis. Det jag behövde göra var bara att hjälpa honom lite grann några gånger.

Helheten av ridpasset kändes bra, förutom att han bara ville springa i traven, galoppen höll han ett lagom grundtempo! Vilket kändes bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0