uteritt i alla gångarter

Idag var jag först i stallet. Tog in Sigge, borstade honom och sadlade sedan. Idag blev det en lugn skogstur i alla gångarter. Mest skritt men hittade en fin stig som det gick attt både trava och galoppera på :) det var ett tag sedan jag galopperade ute i skogen med Sigge så han var ritkgit taggad! Men samtidigt hur fin som helst, kunde gå i kort och samlad galopp och bakbeen hängde med bra tycker jag. Han lyssnade även super jag jag skulle sakta av så tränade lite på att växla mellan skritt och galopp på den vägen för att få honom att verkligen lyssna och koncentrera dig på mig. Ritkigt nöjd :)

I går när jag tränade för Camilla så frågade jag även lite om Sigges pass, då han alltid passar när jag rider ut. Frågade lite om vad jag kna göra för att undvika detta, då jag helst vill att han inte ska passa alls. Men fick lite tips på övningar och hur jag ska rida för att undvika passen. Testade lite idag, men kan säga att det inte gick så bra, så det får vi verkligen jobba med framöver!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0