Bett!

Gjorde iordning fyra träns med bett idag så det går snabbt att byta bett när jag ska rida.
Dessa bett rider jag Enter på:


Tredelat kopparbett med lösa ringar


Tredelat nickelbett med lösa ringar


Tredelat gummibett med lösa ringar

Tredelat eggbett med fasta ringar


Han går bäst på eggbettet, men det är inte så stor skillnad, det enda är att han blir mer fokuserad på uppgifterna han får, därför rider jag nästan alltid med eggbettet när jag rider dressyr eller lektion.
Jag rider med fyra olika för att få någon slags variation med betten, jag tror att om en häst går med samma bett en lång tid blir den nog ganska stum i munnen och sen är det väll lite kul för hästen med variation? :D

Vilka/vilket bett rider ni era hästar på?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0