Drivkraften..

Drivkraften för bloggen har varit lite låg dom senaste dagarna. Har en grov träningsvärk sen i onsdags då jag red en tvåtimmars runda som har en galoppsträcka på lite mer än 6 kilometer. Och under denna galoppsträcka stod jag i fältsits med läder som jag kortat två hål. Känns underbart att inte kunna gå ner för trappor!

Igår red ju som sagt jag och Ida med Evelina (www.stallmupparna.blogg.se), riktigt kul och vi fick även se deras stall, stod där och snackade en bra stund och Evelina fick även testa rida Enter. Efter det red jag och Ida runt Brunnby och galopperade lite på grusvägarna som finns där. Måste medge att det var underbart att galoppera från Brunnby påväg hem och Enter gick i ett lugnt stadigt tempo utan tankar på att öka.


Ibland får även den bästa hästen stå ut med nybörjare.. suck Evelina..

Idag red jag uppe på paddocken och målet var att tänja lite på hans sidor. Han har ju väldigt svårt när han ska korsa över sina ben när man flyttar från vänster. Men tyckte det gick kanoners idag. Flyttade högersidan i trav och där går det hur bra som helst, i vänstervarvet håller jag mej i skritten för annars springer han bara iväg från jobbet. Slutade även några gånger med att han själv valde att piaffa på stället för det tyckte han var enklare än att korsa benen. Tänk, min helt oskolade häst kan piaff och snart även galoppombyten i båda varven.

Avslutade dagens ridpass med att köra galopp på en åtta och byta vid volt bytet, klockrena byten från höger till vänster medans det blev strul med att byta från vänster till höger. Det är bara att kämpa på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0