Longering + bilder!

Blev som sagt longering idag, även om det inte blev exakt som jag hade planerat..
Hade tänkt mig att jag skulle vara uppe på paddocken, men nejnej, den va ju stenhård så jag fick gå till lilla gräshagen på gården istället. Var på dryghumör så spännde inte in Enter på inspänningslinor när han va uppvärmd utan körde bara med longeringslinan i bettet och tränade lite på att han skulle lyssna på mina röst kommandon i galopp och trav. Gick hyffsat, kunde gått bättre om jag va på ett bättre humör.

Sen spännde jag in honom och lät han trava i en låg och lång form i en lugn och samlad trav gick som det brukar när han kör den formen - lugnt och sansat. Sen hade jag lite tråkigt, så satte upp honom i en högre form och släppte lös honom från linan, va ju i en hage så han kunde ju inte komma nånstans! Så min häst sprang där, utan lina på en stor volt runt mig.. ibland är han väll lite överdrivet snäll?


Ser lite sliten ut efter att ha gått på bete i nån vecka nu..











Dessa två bilder är ej redigerade, han longerade sig själv utan lina ett tag!
Han är så snäll att han är dum ibland.. haha..
(bilderna är inzoomade, jag står inte sådär nära honom egentligen)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0