Mor & dotter ritt!

Skrev ju att jag skulle rida med min mamma idag och det gjorde jag. Jag på Sigge och hon på Enter. Måste säga att det är annorlunda att rida med sin mamma istället för med sina kompisar, men det funkar.

När vi tog in hästarna hade det ju regnat i typ tre timmar till och från innan, började även spöregna när jag gick för att hämta Sigge i valackhagen. Och både va ju leriga såklart också.. Måste erkänna att sigge såg väldigt skabbig ut på sin rumpa och hals.. menmen, han vart fin efter ridturen (a)

Vi red ungefär samma runda som jag och Ida red i måndags, så vi körde skritt, trav och galopp. Krävde inget utav Sigge eftersom det va första gången jag red ut på honom med nån annan, och visste inte riktigt hur han blev när man galopperade och så, han brukar ju bocka lite då så ville bara att han inte skulle stressa upp sig och börja bocka. Blev en relativt lugn ridtur!


Dålig mobilbild från ridturen!

Imorgon hade jag tänkt att båda hästarna skulle få köra lite dressyr, hoppas paddocken är bra, annars får jag köra i gräshagen. Ska bli väldigt intressant att rida Sigge "på riktigt" för jag har inte direkt ridit honom ett helt pass, utan bara i typ tio minuter och så har jag bara ridit ut själv på honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0