Pollar!

                                                         
Idag får ni bara lite snabbt igenomdragning av ridningen, glömde helt bort att jag hade kameran med mej ut till stallet så det blev ju inga bilder heller...

Pandis: Red henne uppe på paddocken för att känna på henne lite. Måste säga att hon är riktigt tjock, tror faktiskt att jag aldrig ridit en så tjock ponny, haha.. Trodde dock att jag skulle få hade det ännu jobbigare än vad jag egentligen hade det. Hade på mig sporrar och hade även dressyrspöet som extra hjälp. Jobbade på en stor volt med tempo och ställning. Mycket ben hela tiden och massor av beröm, tyckte det kändes som om hon växte för varje beröm hon fick. Tyckte även att hon hela tiden bjöd ärligt framåt, bara för att jag nån gång kanske slutade driva så drog hon inte ner på tempot, vilket är bra med tanke på att jag red uppe på paddocken!

Enter: Blev tvåtimmarsrundan för Enter idag. Istället för att galoppera hela rundan runt för att sedan gå in i skogen som man brukar red vi mer än halva rundan för att sedan vända och köra samma väg tillbaka. Det är så underbart kul att bara galoppera och låta allt rulla på. Blev även massa ökningar i backar och sen på slutet av rundan släppte jag Enter och tryckte till. Herregud vilket fart han kan få upp, direkt. Han blev dock lite sur för det va typ bara 30 meter som han riktigt fick dra ifrån en bit från Sigge.

Känner att det har varit väldigt nyttigt för min ridning att rida två lite lugnare hästar några gånger nu. Av att jag red Sigge några gånger har min lättridning blivit mycket lugnare och det hjälper Enter hur mycket som helst för då blir även han lugnare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0