Regn = Skit humör!

Ja, det är ju alltid lika roligt att åka ut till stallet när det spöregnar... Men självklart måste man bara härda ut det och göra det..

Åkte ut tog in båda hästarna på lösdriften drog av både med en svettskrapa och slängde på dom varsitt fleecetäcke. Efter det slängde jag in hö till båda så dom skulle ha nått att göra, därefter svällde jag deras betfor. Jätteroliga saker, visst? Ville verkligen inte rida när det bara öste ner, så satte mig på en foderlåda och tyckte synd om mig själv för det va en hel timme kvar tills min skjuts skulle komma.. men då lättade regnet och det bara duggade.


Så då fixade jag fixade jag iordning Enter och red honom en snabbis på paddocken, längesen han var så spänd och han var mer i luften än på marken.. suck! Sigge red jag ut på och galopperade på en grusväg. Har alltid haft en bild av att Sigge är en lugn och lite seg häst.. pffh.. han ville ju bara springa när vi skulle hem och stissade upp sig för allt! Det gjorde ju inte saken bättre av att jag var på värsta dåliga humöret..


Sorry för att ni inte fick någon bild, men glömde kameran i stallet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0