To hot!

Jag kan faktiskt erkänna här och nu att jag inte är en sommarmänniska.. Visst, när vintern börjar lida mot sitt slut och jag är trött på att det hela tiden är -25 ute då kan jag klaga att jag vill ha sommar.
Men när sommaren väl kommer på riktigt och tempraturen ligger runt +30 varje dag är det inge kul.. Jag kan ju inte göra något förutom att bada och är egentligen inte en badmänniska heller.

Alla säger att jag ska sluta klaga, men nej! Jag hatar värme! Längtar tills vi åker upp till ångermanland, där ligger tempraturen runt 20-23 grader varje dag, det är perfekt!!

Iallafall, idag är det dressyrträning för Camilla Sveder, klockan halv tre och då ska det vara +27, yääj... Stackars Enter.. Får trycka i honom melassvatten både innan och efter träningen. Efter träningen ska mamma skjutsa ut mej till Hellby och då ska jag kolla på när min gamla barndomskompis som jag inte träffat på år och dar ska hoppa en Pay&Jump!

Tycker det ska bli hur kul som helst. Jossan (www.onfourlegs.blogg.se) har ett arabsto på fem år vid namn Safira, hon ser nästan ut som Enter gjorde när han var i den åldern. Safira är precis som Enter bom/hinder "rädd" så ska bli spännande och ser hur det går för dom!


Enter vid kanske 3-4 års ålder


Safira vid 5 års ålder.

Enter är lite mörkare men han är ju yngre än Safira på de där bilderna, har tyvärr ingen bild på Enter när han är 5 år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0