Wiho!

Sigge: Red ungefär på samma sätt som jag gjorde i lördags. Blev mer galopp idag. Travade igång honom väldigt länge idag med olika volter, åttor, serpentiner och såklar på fyrkantspåret där jag mest fokuserade på att göra ordentliga hörnpaseringar. Det kändes ännu bättre idag än va det gjorde i lördags för då bråkade han lite mer och protesterade när jag krävde nått men idag protesterade han inte så mycket utan han gjorde det jag bad honom att göra. I galoppen ville jag att han skulle ha en samlad galopp utan att bryta av, vilket Sigge mer än gärna gör! Men även i galoppen va han ganska energisk på vad uppgiften var och han gjorde det jag bad honom utan att protestera genom att trycka upp huvudet i luften som han gjorde några gånger i lördags.

Förstår inte varför Ida inte satsar mera på dressyren med Sigge.. han sitter inne på en så stor kapacitet och om man bara anstränger sig lite granna så är han hur fin som helst. Men så är det ju.. Hoppryttare ser inte tjusningen i dressyren.. :/

Enter: Herre min gud va fin min lilla prins va idag! Red ju lektion för Camilla och han var helt underbar. Tränade lösgörande övningar, skänkelvikningar, galoppen och traven. I traven jobbade vi på att han ska vänta på mig, för han har en stor tendens till att det är han som ska bestämma tempot, vilket det inte är. Men idag va han sansad och lyssnade perfekt, han va stadig på bettet och tog stöd vilket han kan bli lite loj med och då sticker han helst upp nosen i luften och trampar på snabbare istället. Men som sagt va han jättefin i traven idag. Galoppen likaså. Eftersom han är ex galoppör så är ju han skolad till att galoppera fort och då är ju inte direkt meningen med det att han ska lyfta på benen utan dom ska bara fram. Idag va han jätte fin, fick honom riktigt samlad men endå en stor galopp, vi tränar på att han ska få upp sina ben från marken. I skänkelvikningarna är han ganska fast i vänstersidan, han har problem med att korsa över benen från den sidan, men dom musklerna ska vi tänja ut!

Skulle ju kunna tjata vidare hur länge som helst om båda hästarna!
Har tyvärr inga bilder.. :/


Och inatt kommer Ida hem! Kul, men endå dystert för då kommer jag inte få rida dressyr på Sigge längre :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0