jaha, så var det skon igen då...

Idag skulle jag rida med Ebba och Zandra på en tvåtimmars-tur. Men när vi närmar oss sträckan där galoppen börjar, så känner jag att Sigge inte går rent med bakbenen. Det visar sig att han har lyckats vrida skon på något sätt, så jag hoppar av och börjar gå hem igen. Sigge blev lite ledsen när han var tvungen att lämna de andra som fortsatte.

Det var en bit att gå så tog tillfället i akt att träna på att Sigge skulle stanna när jag gjorde det, öka/minska tempot när jag gjorde det. Till en början gick det inte alls bra, men eftersom vi hade en bit att gå så gav jag inte upp. I slutet gick det betydligt bättre, men vi måste jobba väldigt mycket med det.  

Fixade klart lite i stallet och borstade en del på Sigge innan jag åkte hem. Såg nyss att jag har väldigt stora skavsår av stövlarna, fick hoppa på ett ben nästan hela vägen för det gjorde så ont när jag gick :P Att gå en längre sträcka i ridstövlar är verkligen iingenting att rekomendera! så nu ska jag smörja in mina sår, på ena hälen har det nästan börjat blöda, men det är småsaker som man får tåla :)
 
Tack och hej leverpastej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0