Dressyrhäst


Idag red jag med Ebba :) Vi red runt Grävlinge och sen typ fram och tillbaka på en grusväg där vi aldrig ridit förut. Sigge tycker det är riktigt spännande med nya vägar så han var väldigt framåt, men det var kul! När Sigge blir pigg och man travar, sättar han igång i värsta dressyrtraven så man bara skjuts ur sadeln, men det är riktigt kul och en väldigt härlig känsla! :) Synd bara att den traven aldrig kommer fram när jag rider dressyr, utan bara vid hoppning eller uteritt :P Men vi jobbar på det, för jag vet ju att den finns där.

Imorgon är det klättring som gäller och det ser jag fram emot. Sigge brukar vara väldigt duktig, men så fort han tycker att det räcker så lyssnar han inte längre utan bara går i den takt han vill, men så är det alltid :P Så det gäller att hålla honom sysselsatt hela tiden.

Ne nu ska jag nog ta och sova, det är en lång dag som väntar imorgon med prov och en del arbete i skolan.
God natt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0