Fullblod

Idag hade jag planerat att longera Malin när hon red, så hon skulle få göra lite olika sitsträningar osv. Men när vi ska börja värma upp Sigge och trava så blev han skitpigg!! Han började bocka, stegra och bara studsade och drog, inte alls likt honom. Är riktigt imponerad av Malin, som red då, hur hon hanterade en sådan situation och kunde lugnt och sansat ta tillbaka honom! Är stolt över henne, med tanke på att hon bara har ridit några få gånger.
Efter en stund hoppade jag upp och skulle rida, men han bara bockade och drog. Gjorde lite olika övningar men det gick inte särskilt bra. Idag var Sigge verkligen som ett fullblod, vilket han inte brukar. Han brukar vara jättelugn och så, men lite kul med omväxling :P
Men imorgon blir det nog en långrunda med en tjej i stallet, så då får han av sig lite energi hoppas jag :)
Bilder kommer så fort jag fått några av Malin :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Taaack :) det var coolt :)



2011-03-26 @ 23:07:21
URL: http://cirene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0