Känslan när...

Känslan när ens häst travar mot en när man ropar på den i hagen,
Känslans när man rider dressyr och hästen går som en dröm,
känslan när man galopperar, ger hästen långa tyglar och den går kvar i samma stadiga form och i samma tempo.
Dessa känslor går inte att beskriva, men det gör en väldigt glad!
Jag har haft en sådan här dag idag. Ridningen gick SUPER! Sigge var verkligen som en dröm, trampade under sig och höjde ryggen. Han brukar väldigt lätt bli lång och gå i låg form. Men idag gick han i kort och hög form och jobbade jättefint. Det var evigheter sedan det gick så här bra! När jag galopperade gav jag honom långa tyglar för att se om han skulle sluta jobba, vilket han brukar göra. Men nej, han gick kvar i samma form, något lägre men i samma tempo i den korta galoppen. Säger bara en sak: jag älskar verkligen den hästen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0