Promenix!

Idag när jag kom ut var fyra personer i stallet påväg att rida iväg, så hade ingen att rida med, vilket gör det väldigt komplicerat för mej eftersom Enter blir riktigt hjärnblockad när han är själv och nu när våran paddock inte är ridbar är det ännu jobbigare.
Bestämde mej endå att Enter skulle göra något för han stod igår efter en tappad sko, så jag satte på longeringsgjorden med inspänningstyglarna och traskade iväg.

Gick iväg och klättrade lite med honom i stora skogen.
När vi hade gått en bit hörde han nått läskigt från skogen och då rullade det runt i skallen på honom.
Svansen rätt upp, höga benlyft på stället och trumpetade som en elefant! Men det va bara att traska vidare. Påväg hem gick han i trav bredvid mej, kan säga att det va mest på hans villkor, betedde sig väldigt mycke som en hingst. Mötte tre islandshästar och dom ville han köra över!
Allt som allt gick det ganska bra tycker jag!
Var ute i lite över en timme och det blev lite svettigt när jag skulle upp för backarna bredvid en häst som bara ville springa uppför!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0