22.28

När jag kom till stallet tog jag in Sigge direkt, gjorde iordning honom med tömkörningsgjorden och inspänningstyglar. Sedan hängde Ebba med mig till klätterbacken och klättrade lite med hästarna. Lät sigge bara lunka på både dit och hem utan att kräva någonting. Sedan satte jag i inspänningstyglarna när vi gick i backen, sen fick han gå utan på hemvägen :)
Imorgon är det träning för Camilla. Då jag inte kan rida denna vecka så ska hon hjälpa mig med tömkörningen, ska faktiskt bli rätt roligt :) Känner att jag verkligfen behöver hjälp i den nu då Sigge hela tiden kommer undan arbetet på alla sätt :P Dock kommer jag nog vara rätt trött när lektionen är slut, dels för att jag har riktigt ont i benet/höften efter avramlingen på Enter och så har jag verkligen ingen kondition, så brukar bli trött efter typ 15 minuter :P haha xD Men vi får se hur det går :)
Bild från när Johanna tömkör Sigge första gången när vi fått hem honom
Hinner tyvärr inte blogga nåt mellan skolan och träningen, då jag måste skynda mig massor för att hinna dit. Men självklart skriver jag på kvällen och berättar, om jag hinner :)
Nu ska jag gå och lägga mig så jag orkar med dagen imorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0