Dressyr

Idag hade jag tänkt att jobba ganska hårt. Jag la fram två travbommar och ett lågt hinder så hade jag tänkt att rida på en volt för att verkligen träna på att rama in honom. Funkade sådär, Sigge var väldigt stel i vänster idag också, så blev väldigt mycket dressyrarbete. Till slut lossnade han och blev hur fin som helst! Tränade lite på skänelvikningar och jobbade mycket med volter och att flytta bakdelen, öka och minska volten osv. Shit vad duktig han va! Själv red jag utan stigbyglar, vilket jag inte brukar göra så ofta så nu har jag jätteont i benen. Men det är något jag borde jobba mer med, för då kommer jag verkligen ner i sadeln och kommer runt Sigge på ett annat sätt så han börjar arbeta med bakbenen och ryggen.


En av de första bilderna som togs på mig och Sigge inom ridningen sen han kom till oss

Jag är iaf väldigt nöjd och det är ju bra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0