Ida & Enter

Idag hade jag verkligen ingen lust alls att tömköra Sigge. Skoldagen kändes jättelång och var rätt trött. Så frågade Ebba om jag ville rida Enter och man säger ävl inte nej till att rida? :) Så jag hoppade upp på honom, värmde upp och sen blev det lite hoppning. Som ni kanske vet så är Enter ingen hopphäst. Men han har verkligen blivit riktigt duktig! Han brukar även bocka med mig i varje galoppfattning och även i galoppen, så jag har inte kunna galoppera så mycket på honom, men idag så! Är riktigt nöjd :)



tillslut skulle vi hoppa ett hinder på 80 cm, de första gångerna gick det bra. Men skulle komma en gång till för att känna att det verkligen satt, då han inte riktigt lyfte på benen så han var nära på att riva. Han drog som vanligt mot hindret, men precis innan känner jag att han bromsar ner lite så jag driver på och han tvärnitar verkligen (man kan se långa glidspår i paddocken) och jag flyger självklart över halsen och känner sedan smaken av grus i munnen. Landade på höften, så har rätt ont i den, annars gick det bra. Hörde de andra fråga om det gick bra, men så mit i allt så hör jag bara från Johanna "vad bra! nu kan ju jag rida cavaletti med Ida som en tredje bom!" hahah, fy fan vad jag garvade!



Enter var så söt och stod och nosade på mig en stund. Hihi, jag har faktiskt börjat tycka om denna häst lite måste jag erkänna :P
Han är då ingen lätt häst, väldigt speciell. Måste säga att Ebba gör ett bra jobb med honom och det är helt otroligt att hon kan sitta kvar när han gör sina speciella hopp, haha :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0