lång dag i stallet

Har precis käkat lite kvällsmat. Har varit i stallet i många timmar idag :) Men gud vad mycket jag har fått gjort, är riktigt nöjd. Ska inte rida Sigge förän nästa måndag och har tömkört några dagar på paddocken, så kände att han behövde komma ut lite. Dock kan jag inte tömköra ute för då blir han helt galen! Samtidigt ville jag att han skulle jobba lite, så tog en ganska lång promenad med inspänningstyglar. Jag gick även och puttade lite på honom så han skulle böja åt båda hållen, shit vad duktig häst jag har! Kom till en lång rakstäcka med bra underlag så sprang hela den med honom. Först trodde jag att han skulle tagga till som tusan när vi vände, men nej. Han trampade på lite mera men så fort jag tog lite i honom kom han tillbaka till sin lugna härliga trav :)
Nej nu måste jag gå och plugga lite. Får se hur mycket jag hinner göra, ska gå och lägga mig tidigt ikväll då jag är riktigt trött nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0