Sigge + vatten = ?

Kom hem från stallet för ca 30 minuter sen. Sigge fick vila idag. Ebba och jag hjälptes åt att duscha hästarna, först Enter sen Sigge. Jag har anävnt mig av ganska myket vatten under hela den tiden jag haft Sigge, så jag tycker inte att han borde vara så fånig som han är. det är väldigt ofta som jag tvättar hans ben och/eller svampar av honom efter ridturen (om det är varm ute). Men idag var han riktigt fånig! Han drog hela tiden och kastade sig bakåt så Ebba, som höll i honom, bara flög efter. Usch avd sur jag blev på honom när han bara håller på och fånar sig sådär. Först var han hur jättelugn och duktig, stod nästan och somnade och bara njöt. Men när jag hade tvålat in halva honom så började han. Men, men... han blev iaf ganska ren.

Sen gick jag in i stallet och mockade medan Sigge fick gå i en mindre gräshage och torka. När jag sedan skulle ta in och borsta honom hade han såklart rullat sig, suck* Men han var glad iaf och det är väl det viktigaste :)

Bilder kommer på både Enter och Sigge så fort jag har laddat ver dem på datan :)

Nu ska jag sätta mig och plugga...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0