Skötare/medryttare?

Nu har jag en fråga till er:
vad tycker ni om skötare/medryttare?

Jag tycker att det är väldigt bra att det finns människor som ställer upp som skötare/medryttare åt de som behöver hjälp med sin häst, för alla har inte tid och ork att åka ut till stallet su dagar i veckan. Det är även bra för de som är skötare/medryttare om man t.ex vill köpa egen häst, så är det en bra början att ta hand om en häst några dagar i veckan för det är oftast jobbigare än vad man tror och om man köper en häst måste man veta vad ma ger sig in på, det kräver väldigt mycket kunskap, ansvar och vana.

Ni som har egna hästar: har ni den/dem själva eller får ni hjälp? delar ni kanske hästen med någon familemedlem eller har ni skötare/medryttare?
När jag köpte Sigge så var tanke att jag och min syster (som är åtta år äldre än mig) skulle dela på honom. De fösta veckorna delade vi upp det väldigt bra, men hon tog allt färre och färre dagar. Efter kanske ett halvår eller något så hade hon inte tid längre och jag fick allt ansvar för Sigge, sälvklart fanns hon alltid där om det skulle hända något.


Min syster och Sigge när vi reovred honom andra gången.

Efter det så har jag varit väldigt mån om att jag ska ta hand om Sigge och jag har alltid tycket att det har varit jobbigt när någon annan ska göra något med honom. Inte ens någon i min famil fick mocka till honom. Men för inte så länge sedan så börade ag släppa det där lite och nu kan ag låta Ebba fixa till honom på tisdagar och en annan tje i stallet har hand om honom en dag i veckan (oftast torsdagar). Jag antar att jag har börjat inse att jag inte måste göra precis allt.

Hur är ni med era hästar? Kan ni låta vem som helst fixa och kanske rida eran häst eller är ni mer som jag har varit?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0